Gesteigerte ICT-Supportansprüche

Die Ansprüche an den ICT-Support sind in letzter Zeit massiv gestiegen. Dies hat mehrere Gründe:

  • Die Nutzung von ICT hat massiv zugenommen
  • ICT-Nutzung ist geschäftskritisch und damit unverzichtbar geworden.
  • In letzter Zeit sind viele nicht aus Eigeninteresse ICT-User geworden
    • d.h. ihr ICT-Vorwissen ist geringer
    • d.h. ihre Geduld ICT gegenüber ist geringer

gesteigerte-supportansprueche.png

Eine neue Erkenntnis? Nein, bald zehn Jahre alt: McClure et al.: The Crisis in Information Technology Support: Has Our Current Model Reached Its Limit?, 1997 (Biblionetz:t07322). Mir kommt's aber sehr aktuell vor.

Auch folgendes Zitat könnte von heute stammen:

New users want authority, but lack expertise to make decisions:
Users who have only experienced information systems through a Windows, Macintosh, or Web interface may be inclined to believe that “all it takes is a click” to achieve the power and magic they experience every day. These users do not understand the mechanisms underlying this magic and the complexity required to make it all happen. Technology staff work with tools that most staff, faculty, and administrators do not understand. Nonetheless, these users and administrators assume that they do, and that their decisions are as valid, or more so, than those of the technology professional with twenty years of experience.

Das Versprechen, alles sei so einfach, rächt sich...


 
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